Eindelijk is het zover; ik mag weer behandelen! De eerste afspraken staan inmiddels gepland. Natuurlijk houd ik me aan alle extra voorschriften, want veiligheid staat voorop. Omdat het Coronavirus nog steeds actief is, zijn er vanuit de beroepsorganisatie bepaalde spelregels opgesteld voor jouw en mijn veiligheid. Ik verwacht dat je deze leest en respecteert. Ook al ziet het er allemaal misschien wat zakelijk en “steriel” uit, ik probeer zoveel mogelijk de ontspannen sfeer van de behandeling te behouden. Het zal voor ons allemaal even wennen en aanpassen zijn, maar ik ga ervan uit dat we hierin onze weg vinden.

Hierbij geef ik je uitgebreide informatie over mijn (tijdelijke) aangepaste manier van werken.

Algemeen:

  • Na het maken van een afspraak stuur ik je per mail een formulier met een aantal vragen (Triage). Ik ga ervan uit dat je deze vragen doorneemt en bij twijfel contact opneemt of zo nodig de behandeling annuleert. Zelfs op het moment van de daadwerkelijke afspraak doe ik dit mondeling nogmaals om te checken of er iets is veranderd. Zodat ik weet of behandelen veilig kan.
  • Ook ontvang je voor elke gemaakte afspraak per mail dit formulier met uitleg en praktische maatregelen. Vóór de eerste afspraak (vanaf het moment van heropening van de praktijk in juni 2020) vraag ik je eenmalig dit formulier ondertekend naar mij toe te sturen of afgedrukt bij de eerste behandeling mee te nemen. Want ondanks alle voorzorgsmaatregelen blijft de kans bestaan, hoe gering ook, dat je besmet raakt in de praktijk of op weg hiernaar toe. Met het ondertekenen geef je aan akkoord te gaan met de risico’s van een behandeling. Dit om vast te leggen dat de verantwoordelijkheid voor het ontvangen van een behandeling bij jou ligt. Dit formulier bewaar ik in je dossier.
  • Blijf thuis indien jij of één van je gezinsleden symptomen heeft van verkoudheid, koorts of griepachtige verschijnselen. Je wordt geacht je afspraak te annuleren of contact met me op te nemen om dit te bespreken. Tot nader order worden deze annuleringen, ongeacht of deze tijdig zijn, niet in rekening gebracht.
  • Behoor je tot de risicogroep, dan kan ik je helaas nog niet behandelen; zie website RIVM: rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen

Praktische punten:

  • Kom precies op tijd; niet te vroeg en niet te laat.
  • Kom zoveel mogelijk alleen, laat je partner thuis. Eén van beide ouders kan uiteraard met hun kind (tot 16 jaar) meekomen.
  • Geef geen hand en volg de algemene aanbevelingen van het RIVM op.
  • Noodzakelijke spullen (zoals sleutels, telefoon, agenda) stop je weg in je tas of jaszak. Hang deze op aan de kapstok in de hal beneden.
  • Bij binnenkomst je handen desinfecteren; er staat een fles klaar.
  • Het toilet is tijdelijk niet te gebruiken (in noodgevallen uiteraard wel).
  • Raak zo min mogelijk aan in de praktijkruimte.
  • Het gesprek tussen ons vindt plaats op minimaal 1,5 meter afstand.
  • Helaas kan ik je nu niets te drinken aanbieden. Omdat het wel belangrijk is om na de behandeling extra water te drinken, adviseer ik je om zelf een flesje water mee te nemen.
  • Voor en na de behandeling was en desinfecteer ik mijn handen en onderarmen.
  • Wil je tijdens de behandeling lekker warm liggen, neem dan zelf een (fleece) deken mee.
  • Mocht je het prettig vinden om een mondkapje te dragen, dan is dat vanzelfsprekend toegestaan. Zelf gebruik ik geen extra beschermingsmiddelen; volgens de voorschriften is dit niet nodig. Wil je dat ik ook een mondkapje gebruik, dan kan dat. Geef dit dan wel ruim van tevoren telefonisch of per mail aan, zodat ik er rekening mee kan houden.
  • Na de behandeling ligt de factuur beneden in de hal voor je klaar.
  • Voor de betaling stuur ik je na de behandeling per mail een betaalverzoek (of een Tikkie). Contante betaling is niet mogelijk.
  • Een vervolgafspraak plannen we beneden in de hal in.
  • Ik adviseer je om voor vertrek nogmaals de handen te desinfecteren.
  • Ik zorg na iedere cliënt voor een schone behandeltafel; onderlaken, handdoeken en kussensloop worden verwisseld.
  • Na iedere behandeling worden contactpunten zoals de deurbel, deurklinken, tafel en armleuningen van de stoelen schoongemaakt. En wordt de ruimte gelucht.